2 Şubat 2008 Cumartesi

Imad Baba



Geçen gün Coşkungillerin (-giller diyorum çünkü siz deyin amip gibi bölünerek çoğalmışlar, ben diyeyim kareleri alınmış, sayıları bir anda ikiden dörde çıkmış) blogunda eski genç milli kaleci Trabzonsporlu Yetkin Akman ile ilgili bir yazı görünce anında 15 yıl öncesine gittim, gözümün önünde bir sürü saçma sapan şey canlandı (kafa kırık olduğundan normal şeylere çalışmıyor ya, o hesap). Neyse, daha fazla laf kalabalığı yapmadan aklımdan geçenleri, ilgili konunun yorum bölümüne yazdığım gibi aynen aktarıyorum:

Yarım düzinelik maçta gollerden birini Imad Baba deyu bir herif frikikten atmıştı. Topa çok sert vurmuştu ama top tam Yetkin'in üzerine gelmişti. Yetkin de çömelip topu içeri yumruklamıştı.Golü atanın isminden mütevellid o gün hemen "Yetkin Babayı aldı" cinsinden Fotomaçvari bir espri patlatmıştım. Ertesi gün de arkadaşlarla okulun bahçesinde Yetkincilik oynamıştık. Kaledeki arkadaşın üstüne doğru var gücümüzle abanıyorduk, kaledeki arkadaş da üstüne gelen şutları önce çömelmek suretiyle kalenin içine yumruklamaya çalışıyordu. Hey gidi günler be, 15 sene geçmiş aradan...

Bunları düşündükten sonra haliyle Imad Baba’yi merak ettim. Şu sıralar 32-33 yaşlarında olmalıydı ve muhtemelen futbol hayatının son yıllarını yaşamaktaydı. En pratik çözüm olarak wikipedia’ya sarıldık tabii. Ve yanıldığımızı gördük. Yetkin kadar talihsiz olmasa da o da kısa bir kariyer sürmüş. 1996’da MLS draftlarında 16. sıradan seçilip kapağı New England Revolution’a atmış. Sonra 5 sezonda 104 maç, 24 gol... Bir orta saha oyuncusu için fena sayılmayacak bir istatistik. Ancak ardından Colorado Rapids’e gitmiş, artık sakatlık mı yaşadı ne oldu bilinmez, burada dikiş tutturamayıp 28 yaşında futbolu bırakmış.

Hiç yorum yok: